Az irodai költséghatékonyság egy döntéssel kezdődik

HÍREK

OLVASÁSI IDŐ: 4 PERC

#belvárosiirodaacademiaofficesirodaházbudapest

Hogyan csökkentsük az irodafenntartási kiadásainkat 2023-ban?

A korábbi években hozzászokhattunk ahhoz, hogy villany- és gázszámláink nem jártak váratlan kiadásokkal. Az elmúlt időszakban azonban számos kiadásunk mellett a rezsiárak is emelkedtek, így nem csupán háztartásunkban lett központi téma az energiamegtakarítás, hanem munkahelyünket is elérte a felelősségteljes gondolkodás. Ennek hatására ma már a modern irodák zöme tervez korszerűbb technológiákkal, ami az ACADEMIA Irodaház esetében sincs másképp. A kiadások csökkentésének érdekében összeszedtünk pár hasznos tippet, ami segíthet irodánk költséghatékony fenntartásában. 

Kétségek között

Az energiaválság megjelenése számtalan kétséget és kérdést ébresztett fel a piaci szereplőkben. Az irodai költöztetések száma csökkent, mivel a vezetők ezáltal kívánták költségeiket minimalizálni. A legtöbb régi bérlemény sokszor akár két évre is lekötött energia árakkal ír alá szerződést, ami azok csökkenése esetén sem változik. 

Válaszként a piaci körülményekre megjelentek olyan gyorsreagálású irodaházak – köztük az ACADEMIA – is, ahol a bérbeadó negyedévente vizsgálja felül az árakat, és mindig az aktuális legkedvezőbbet kínálja ügyfeleinek. Így az üzemeltetési költségek alacsonyabbak és tervezhetőbbek lesznek.

Az első lépések

Bár a mindennapos irodai életben is számtalan tényezőn lehet javítani az energiatakarékosság jegyében, azonban az iroda kiválasztása és berendezése is hangsúlyos szerepet játszik a kérdésben. 

  • Irodakeresésnél érdemes megvizsgálni, hogy egyes bérlemények milyen zöld minősítésekkel rendelkeznek. A leggyakoribb minősítés Magyarországon a BREEAM, ami besorolja az épület, az üzemeltetés, illetve az épületet használók környezettudatosságának mértékét. 
  • Keresésünket mindezen túl jelentősen befolyásolhatja a Magyar Környezettudatos Építés Egyesülete által készített Zöld minősítések tudástára is, amit szintén tanácsos átolvasni az aktív iroda böngészés megkezdése előtt. 

A keresés során javasolt utánanézni az épületekben használt technológiáknak és szolgáltatásoknak, amelyek tovább tudják csökkenteni költségeinket hosszú távon. Az ACADEMIA irodaház esetében már a tervezés fázisában kiemelt figyelmet kapott a modern megoldások és korszerű technológiák használata, az energia megtakarítása és ezáltal a költségek minimalizálása.

Beltéri tavasz télen-nyáron

Az egyik legfontosabb lépés az energiamegtakarításban a belső hőmérséklet szabályozása. 

Télen 21,5°C, nyáron pedig 24,5°C fok az ideális irodai hőfok, amely a mai napig irodánként erősen eltér. Ezzel a beállítással a nagyfogyasztók hőlépcsője 1-2 fokkal csökkenthető, így akár 3-5% energia megtakarítást is eredményezhet.

Az ACADEMIA irodaház gépészeti rendszerének felújításánál 100 százalékban törekedtünk arra hogy a fejlesztések minden területen kövessék a modern technológiát. Ennek szellemében nem csak energiahatékony hűtőgép, hanem hőszivattyú is telepítésre került a központi rendszerbe, aminek köszönhetően alacsonyabb felhasználás mellett az átmeneti időszakok is költséghatékonyan kezelhetők.


A berendezések között érdemes a fan-coil rendszereket is megemlíteni, amelyek szintén segítik a beltéri hőmérséklet szabályozását. A fan-coil rendszerek abban különböznek a radiátorok működésétől, hogy a fűtés mellett a hűtési funkciókat is ellátják. Továbbá nem elhanyagolható, hogy mennyezeti hűtés és fűtés (NGBS – illusztráció alább) is telepítésre került, aminek köszönhetően alacsonyabb felületi hőmérsékletek mellett érhetők el a komfortigények.

Az épület új BMS vezérlése lehetővé teszi számunkra, hogy a megszokottól eltérően ezeket a rendszereket helységenként tudjuk szabályozni, igazítva az irodai jelenléthez. Ez a jelenléti komfortszabályozás, nagyban hozzájárul az épület optimalizált  energiafelhasználásához.

Energiahatékony irodák:

Az iroda berendezése során is javasolt az energiafogyasztást szem előtt tartani: 

  • Az eszközbeszerzés folyamán célszerű kisebb energia igényű, “A” osztállyal rendelkező gépeket választani. (pl. AV technológia, projektorok, TV-k mikrók, szerverklímák, vízgépek, dizájn lámpák esetében)
    Előfordulhat, hogy kezdetben ez növeli a kiadásainkat, azonban hosszú távon a költségeket garantáltan mérsékli. 
  • Az automatizált rendszerek és fénytechnikák egyaránt hangsúlyos szerepet kapnak a legmodernebb irodák kialakítása során. Az újonnan felújított ACADEMIA szintén szem előtt tartotta ezen funkciók jelentőségét, így irodáinkat jelenlét érzékelővel és lux érzékelőkkel is ellátuk, amelyek többek között kiváló megoldást biztosítanak a “felkapcsolva maradt” lámpák ellen is.

Mindemellett az energiahatékonysági javaslataink megfogadásával kiadásaink tervezhetőbbé és mérsékelhetővé válnak, munkahelyünk fenntartásának költsége csökkenni fog hosszú távon. Az iroda kiválasztása egy olyan központi kérdés, mint bármely más üzleti jellegű döntés, hiszen a cégeknek az egyik legnagyobb költséget a munkahelyi környezet fenntartása okozza. Az ACADEMIA-t mindezen szempontok figyelembevételével újították fel, ezáltal kiváló lehetőséget biztosítva nemcsak a cégek modern környezetének kialakítására, hanem a tudatos gondolkodás integrálására és a költségek minimalizálására is. 

Napenergia, mint a jövő forrása:

Az Académia a fenti beruházásokat követően nem áll meg a fejlődésben. A hatékonyság fejlesztésének jegyében kollégáink már vizsgálják a napelemek telepítésének lehetőségét, és a megtermelt energia direkt felhasználást is. 

Hírek

HÍREK
Idén ahelyett, hogy látványos kivilágítással díszítettük volna az irodaházakat, arra koncentráltunk, ami igazán fontos: a közösségi kapcsolatokra és a fenntarthatóságra.
kapcsolatokkarácsonyközösség
HÍREK
Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy idén a BuildEXT-tel közösen részt vehettünk a Dalux Summit 2024-en. A legjobb digitális építőipari megoldások fórumán 45 ország több mint 1600 szakemberének mutathattuk be az ACADEMIA irodaház fejlesztési folyamatait. 
academiaofficesbelvárosiirodabudapestdowntown
HÍREK
2025 tavaszától már a szabad ég alatt, lenyűgöző panorámában gyönyörködve is dolgozhatnak az ACADEMIA irodaház bérlői. Ötödik kerületi prémium minőségű irodaházunk új, exkluzív tetőterasszal gazdagodik ugyanis, amely nemcsak egyedi kilátást nyújt majd a főváros látványosságaira, hanem különleges szabadtéri munkateret és kikapcsolódási lehetőséget is kínál.
academiaofficesbelvárosiirodairodaházbudapest
HÍREK
A ConvergenCE büszkén jelenti be, hogy az ACADEMIA irodaház megszerezte a rangos, nemzetközileg elismert WELL Health-Safety minősítést, amely igazolja az épület egészséges és biztonságos működését. A tanúsítvány a munkavállalók, látogatók és bérlők egészségét és biztonságát szolgáló magas szintű intézkedéseket tükrözi, amelyek bevezetését a Greenbors Consulting és a Rewell Consulting szakértői tanácsadással támogatták.
HÍREK
Kihagyhatatlan lehetőség: olyan irodát kínálunk kiadásra, ahol bérlőinket a Duna látványa fogadhatja minden reggel. Így nem érdemes róla lemaradni -  az utolsó ilyen különleges terület még elérhető az ACADEMIA irodaházban!
5thdistrictofficeacademiaacademiaoffices
HÍREK
A belvárosi ACADEMIA irodaház tovább erősíti pozícióját Budapest üzleti életében. 2024 első felében olyan neves vállalatok írtak alá bérleti szerződést, mint a SAAB, az Arago, a Shapr3D és a Roland Berger.
academiaacademiaofficesakadémiautca
HÍREK
Az egyik legforróbb magyar start-up, a Colossyan a budapesti ACADEMIA irodaházat választotta új, 1000 négyzetméteres főhadiszállásának.
#belvárosiirodaacademiaofficesaivideoproduction
BLOG
A közelmúltban megújult Arany János utca tovább erősíti az ACADEMIA irodaház által képviselt értékeket is.
akadémiautcaaranyjánosaranyjánosutca
HÍREK
Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő startupja a Shapr3D az ACADEMIA irodaházba költözik közel 2,000 négyzetméterre.
5thdistrictofficeacademiaofficesofficebudapest

Az ACADEMIA bérleti feltételeivel kapcsolatban keressen minket elérhetőségeinken!